خانه » بایگانی نویسنده: javad

بایگانی نویسنده: javad

اسانس چیست ؟

Untitled-8

آنچه که در فارسی به نام ” اسانس ” معروف شده و تقریبا برای تمام افراد جا افتاده عبارت است از ترکیباتی که بو و طعم خوبی دارند و در محصولات غذایی ، داروئی ، بهداشتی و آرایشی به کار برده می شود۰ اینکه چرا به این مواد در فارسی اسانس گفته شده و درتمام صنایع مذکور با همین نام ... بیشتر بخوانید »

خانواده های عطرها

12333

بخش اول بدون شک بویایی اثر حسی ذهنی است . ( بارها شنیده ایم من اسطوخودوس را دوست دارم بخاطر اینکه لباس مادر بزرگ را به یادم می آورد. نه من اسطوخودوس را دوست ندارم چون برای من یادآور مدرسه است . ) به طور کلی آیا غیر ممکن است که به شکل عینی بوها را ارزیابی کنیم؟ آیا یک ... بیشتر بخوانید »

آنالیز عطر و طعم

2333

مقدمه اسانس­ها به دلیل معطر بودن و داشتن طعم­های مشخص و مختلف در صنایع دارای محصولات معطر و یا طعم خاصهمچون صنایع غذایی، عطرسازی، آرایشی و بهداشتی و داروسازی مورد مصرف قرار می­گیرند. صنعت عطر و طعم در نیمه دوم قرن نوزدهم با تقطیر اسانس­های طبیعی و استخراج عصاره­های گیاهی و اغلب با وابستگی شدید به صنعت دارویی آغاز شد. ... بیشتر بخوانید »

بـه بوی نافه ای کاخـر صبـا زان طره بگشایـد ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دلها

Untitled-3

دکتر محمود شیخ در فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی بوی خوش جایگاهی ویژه داشته است و سرایندگان این کهن بوم و بر از روزگاران نخست درباره آن سخن گفته­اند و مردمان این سرزمین در آیین­های خود از آن بهره برده­اند. در این نوشته می­کوشیم درباره یکی از خوشبوکننده­های بسیار دوست ­داشتنی ایرانیان، مشک، و سپس بیت بالا از حافظ سخن ... بیشتر بخوانید »

تجارت عطرها و طعمها

بررسی وضعیت بازار (Preliminary Estimates as of June 1, 2012) رهبران بازارجهانی عطروطعم تاسال ۲۰۱۱ در حال حاضر تجارت عطر و طعم در اختیار ۱۰ شرکت برتر می باشد که عمدتاً   ۳۷۵/۱۶    میلیارد دلار فروش عطر و طعم را به خود اختصاص داده اند و بقیه شرکتها ۴۲۴/۵ میلیارد دلار فروش این محصولات را در دست دارند. از نظر توزیع ... بیشتر بخوانید »

عطر در معارف اسلامی

20130326120250_153017~1

عطر،عطر زدن، استفاده و بکارگیری بوی خوش در فرهنگ و معارف اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است و از سنت پیامبر اعظم (ص) میباشد احادیث و فرمایشات بسیاری در این خصوص از حضرت محمد (ص) و امامان معصوم وجود دارد که نشان دهنده اهمیت آن میباشد. نظافت و زینت از جمله مواردی است که پیامبر اعظم (ص) برای آن اهمّیت ... بیشتر بخوانید »

انجمن بین المللی عطر (IFRA)

انجمن بین المللی عطر (IFRA) در سال ۱۹۷۳ در ژنو تاســیس شد و در حال حاضر نماینده رسمی صـنعت عطر و اسانس در سراسر جهان است. هدف اصلی این موسسه اطمینان از بی‌ضرر بودن اسانس‌های به کاررفــته در صنایع آرایشــی بهداشتی براساس یافته‌های علمی به‌دست آمده از «موسسه تحقیقات مواد عطری»(RIFM) The Research Institute for Fragrance Materials است. RIFM یک ... بیشتر بخوانید »

انجمن تولیدکنندگان طعم و عصاره آمریکا (FEMA)

انجمن تولیدکنندگان طعم و عصاره آمریکا (FEMA)در سال ۱۹۰۹، در راستای دستیابی به سه هدف اصلی تاسیس شد: همکاری، ترویج و حفاظت از منافع تجاری اعضای آن، تقویت و توسعه روابط اعضا و کمک به تصویب و تدوین قوانینی که حافظ حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان طعم دهنده‌ها باشد. FEMA توسط تعدادی از شرکت‌های فعال در زمینه عطر و طعم ... بیشتر بخوانید »

تحقیق و توسعه در صنعت عطر و طعم

تحقیق و توسعه در زمینه عطر و طعم فعالیتی جالب و قانونمند است. این صنعت دارای تاریخچه ای قدیمی است برای آنچه که هنرآشپزی نامیده شده و نه علم طعم، ما همه در مورد تمایل به خوشبویی در فرهنگهای باستانی شنیده ایم. ما فقط قادریم تمام این یافته ها را ب همچنین ما باید بدانیم که صنعت عطر و طعم ... بیشتر بخوانید »